Nikon Imaging | Lietuva | Europe

18-10-2018

Nikon ambasadorius Deividas Jarovas fotografuoja gyvūnus ir žmones, kurie Keniją vadina savo namais

Naujoje vaizdų serijoje sugretinamos dvi labai skirtingos šios žavingos Afrikos šalies pusės

Amsterdamas, Nyderlandai, 2018 m. spalio 18 d. – Naujame Nikon ambasadoriaus Europoje ir meno fotografo Deivido Jarovo (David Yarrow) fotografijos projekte užfiksuotos dvi skirtingos Kenijos pusės – nuo milžiniškų Amboselio dramblių, dar vadinamų didžiailčiais, iki šurmuliuojančios sostinės Nairobio gaujų kultūros.

Pasiėmęs Nikon D850 ir įvairių fiksuoto židinio nuotolio NIKKOR objektyvų, Deividas nusprendė sugretinti šiuos ryškius Rytų Afrikos elementus ir užfiksavo dramblius iš Amboselio nacionalinio parko greta kruopščiai surežisuotų vaizdų, kuriuose – vietinių gaujų nariai iš Nairobio dalies Dandoros, kurioje yra vienas iš didžiausių sąvartynų pasaulyje.

„Walk of Life“ – Nikon D850 | 1/1600 sek. | f/5 | 400 mm | ISO 160 | AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VRII

„Colossus“ – Nikon D850 | 1/1250 sek. | f/8 | 200 mm | ISO 200 | AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II

Didžiailčiai – Amboselio nacionalinis parkas

Plačioje Amboselio nacionalinio parko savanoje gyvena įvairiausių laukinių gyvūnų, iš kurių turbūt pastebimiausios yra laisvai keliaujančių afrikinių dramblių bandos. Parke gyvena vieni iš didžiausių pasaulio dramblių – didžiailčiai – kurių iltys yra tokios ilgos, jog siekia žemę. Rezervate šie milžiniški žinduoliai turi „pirmumo teisę“, juos žmonės saugo ir netrukdo jiems gyventi. Šiame parke prieš projektą Deividas yra lankęsis keletą kartų ir šių ypatingų Kenijos būtybių didybę jis norėjo užfiksuoti būdamas ant žemės, prie jų prisiartinęs daugiau nei bet koks ankstesnis fotografas.

Deividas Jarovas pasakoja: „Amboselyje fotografuoti šiuos neįtikėtinus gyvūnus man patinka labiausiai pasaulyje. Šiame nepaliestame gaivalingame amfiteatre gyvena daugiau kaip du tūkstančiai dramblių, todėl tai yra geriausia vieta didžiailčius fotografuoti jų natūralioje aplinkoje. Pamatęs tokio dydžio dramblį žinai, kad per savo karjerą daugiau nieko panašaus nepamatysi. Jaučiu ir visada jausiu pagarbią baimę jų jėgai, dydžiui ir į žmogaus panašiam intelektui, kuris taip aiškiai matyti jų akyse.“

Vykdydamas šį projektą, Deividas stebėjo Timo – vieno iš didžiausių parko didžiailčių – judėjimą. Tokio dydžio dramblius Deividas jau yra fotografavęs, todėl šias būtybes jis norėjo užfiksuoti iš arti, naudodamas D850 su AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR ir AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II objektyvus; AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED objektyvas užtikrino kraštovaizdžio vaizdo, kuriame dramblių banda eina į tolį, ryškumą visame kadre. 

Gatvės gyvenimas Dandoroje, Nairobyje

Antrąją savo kelionės dalį Deividas nuvyko į Dandorą, rytinį Nairobio priemiestį, galbūt geriausiai žinomą dėl savo didelio sąvartyno, užimančio daugiau nei 3000 akrų. Jis Deividui pasiūlė kitą temą – ne mažiau laukinę nei Amboselio nacionalinis parkas – šurmuliuojantį miestą, kuriame ryškus gaujų kultūros ir aplinkosaugos problemų dominavimas.

Deivido komentaras: „Nairobio priemiestis Dandora nuo Amboselio skyrėsi kaip diena ir naktis, tačiau ją fotografuoti buvo lygiai taip pat sudėtinga ir įdomu. Tokio dydžio sąvartyno dar nebuvau matęs ir jame buvo gausu cheminių atliekų. Šioje vietovėje taip pat vis dar paplitusi gaujų kultūra, todėl fotografuoti gali būti pavojinga. Turėjau elgtis atsargiai.“

Kaip ir Amboselyje Deividas norėjo fotografuoti nuo vakarų pasaulio toli nutolusį gyvenimą. Jis iš anksto susisiekė su vietinės gaujos nariais, kurie sutiko tapti projekto dalyviais; Deividas siekė sudaryti kontrastą tarp gaujos narių ir jų aplinkos – jie dėvėjo dailius juodus kostiumus, kurie sudarė ryškų kontrastą su sąvartyno fonu. 

„The Debt Collector“ – Nikon D850 | 1/200 sek. | f/3.5 | 35 mm | ISO 500 | AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G

„Dandora“ – Nikon D850 | 1/2000 sek. | f/10 | 105 mm | ISO 500 | AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED


Surežisuotus portretus sugretindamas su natūraliausiais subjektais, savo vaizdais Deividas parodo, kaip, naudojant skirtingus metodus, galima užfiksuoti darnią pribloškiančią vaizdų seriją: “Fotografuodamas laukinę gamtą turi būtinai būti tobuloje padėtyje, kad užfiksuotum norimą įspūdingą emocinį kadrą, tačiau nesi situacijos šeimininkas. Jei gyvūnas neleidžia jo fotografuoti, nieko negali padaryti. Užsiimant režisuotąja fotografija galima eiti nuosekliai nuo išankstinės koncepcijos iki pačios koncepcijos. Tai yra tikras fotografo sugebėjimų išbandymas – supranti, ar gali užfiksuoti suplanuotą tobulą akimirką. Man labai svarbūs abu stiliai; taip pat buvo svarbu apžvelgti šias dvi labai skirtingas Kenijos vietoves, jungiančias žmones ir gyvūnus, kuriems ši vieta yra namai.

Kelionėje Deividas naudojo Nikon D850 su AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED, AF-S NIKKOR 35mm f/1.4GAF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II ir AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR.

Visą istoriją skaitykite čia

Nikon Europos ambasadorių programa

Nikon ambasadorių Europoje programoje dalyvauja talentingi ir įtakingi vaizdinių menų kūrėjai, naudojantys naujausias pramonės srities technologijas ir iššmanantys socialines tendencijas, kad atstovautų dabartiniam laikotarpiui. Nikon metė iššūkį Deividui – įgyvendinti savo fotografijos svajonių projektą, kadangi jis yra pasaulyje pripažintas meno fotografas.

Daugiau informacijos apie Deivido projektą rasite jo specialiojo projekto puslapyje.

Įrangos komplektas

Projektui Deividas naudojo toliau nurodytą įrangą.

• Nikon D850
• AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED
• AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G    
• AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II    
• AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR

Apie Deividą

Deividas Jarovas gimė 1966 m. Glazge, Škotijoje. Jis pradėjo fotografuoti dar jaunystėje, o būdamas 20 metų amžiaus fotografavo Pasaulio taurės finalą Meksikoje, dirbdamas leidinyje „The Times“. Tą dieną Deividas padarė garsiąją Diego Maradonos, laikančio Pasaulio taurę, nuotrauką, ir dėl šios sėkmės vėliau buvo kviečiamas fotografuoti olimpinių žaidynių bei daugybę kitų sporto renginių. Tik po daugelio metų jis suprato, kad geriausiai jaučiasi fotografuodamas gamtos pasaulį; jausmus žadinančios ir įtraukiančios jo nuotraukos, kuriose vaizduojama žemės gyvybė, pelnė jam vis augantį populiarumą tarp meno kolekcininkų. 2018 m. Deividas įsitvirtino kaip vienas iš populiariausių meninės fotografijos kūrėjų pasaulyje.

Visų vaizdų autoriaus teisės priklauso Deividui Jarovui.

Išsamesnės informacijos apie Nikon ambasadorių Europoje programą rasite interneto svetainėje www.europe-nikon.com