Nikon Imaging | Lietuva | Europe

Eksperto patarimas: mano patikimiausias NIKKOR objektyvas

Mano patikimiausias NIKKOR objektyvas
Kodėl teikiu pirmenybę AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR

Specialų straipsnį ir vaizdus padėjo paruošti Vincentas Versače (Vincent Versace).

 

„Mes turime meną tam, kad mūsų nepražudytų tiesa.“

– Frydrichas Nyčė

© Vincentas Versače

D750, AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR, 1 sekundė, f/11, ISO 500, diafragmos pirmumas, matricos matavimas. Objektyvo židinio nuotolis – 48 mm

© Vincentas Versače

D750, AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR, 1/10 sekundės, f/4,8, ISO 200, diafragmos pirmumas, matricos matavimas. Objektyvo židinio nuotolis – 62 mm

© Vincentas Versače

D750, AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR, ¼ sekundės, f/32, ISO 100, diafragmos pirmumas, centruotas matavimas. Objektyvo židinio nuotolis – 78 mm

Neapsikraukite kelionėje, prisitaikykite prie sąlygų

Kiekvienas menininkas turi instrumentą. Instrumentą, kurį naudodamas jis atskleidžia savo kūrybiškumą – nesvarbu, ar tai yra muzikantas ir jo realus instrumentas, ar, kalbant labiau metaforiškai, tapytojai, naudojantys drobę ir teptuką, ar šokėjai, kūrybinius sumanymus atskleidžiantys savo kūnais.

Fotografo instrumentai yra fotoaparatas ir objektyvas. Objektyvas – tai teptukas, fotoaparato jutiklis – drobė, failas – tai natos, o galutinis vaizdas – tai simfonija.

Jei man reikėtų pasirinkti vienintelį aspektą, labiausiai nulėmusį savitus mano nuotraukų bruožus, tai būtų mano naudojami objektyvai. Turiu daugiau objektyvų nei fotoaparatų parduotuvėlė. Iš visų klausimų, kurių sulaukiu, vienintelis dažniausiai užduodamas klausimas – ne kodėl pasirinkau ką nors fotografuoti taip, kaip tai padariau, o kokį fotoaparatą, objektyvą ir diafragmos skaičių naudojau. Atsakymas yra toks: mano patikimiausias fotoaparatas yra Nikon D750 (pakeitęs Nikon D610, kuris pakeitė D600, kuris pakeitė D3X), o mano patikimiausias objektyvas yra AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR.

Taip atsakau į užduotą klausimą, tačiau toks atsakymas iš tiesų nėra labai naudingas. Tikslesnis klausimas – kodėl nusprendžiau pasitikėti vienu objektyvu, o ne visais kitais. Kiekvienas objektyvas turi savybių, dėl kurių jis yra išskirtinis. Pirmenybę teikiu 28–300 mm objektyvui dėl to, kaip jis pakreipia šviesą – kitaip nei kiti objektyvai. Man tai yra tinkamiausias mano poreikiams pasirinkimas fiksuojant tam tikrą vaizdą tą konkrečią akimirką. Visi sprendimai dėl vaizdo – iki pat galutinio spaudinio – turi būti priimami tą akimirką, kai vaizdas patraukia jūsų dėmesį ir kai spustelite užrakto atleidimo mygtuką.

Kai nesu studijoje, į darbo vietą pasiimu keturis fotoaparatų korpusus ir devynis objektyvus. 28–300 mm objektyvą renkuosi dažniausiai dėl vienos priežasties – tai nepaprastai tikslus objektyvas. Galiu rinktis židinio nuotolį nuo plačiakampio (28 mm yra žmogaus regimas bazinis apžvalgos kampas) iki 300 mm – išplėsto atstumo, kurio paprastai pakanka, kad suskaičiuotum kieno nors poras ant odos, tačiau vis tiek būtum tokiu atstumu, kad objektas nesuprastų, jog esate arti. Tai atstumas, kai galite jausti, kad kažkas žiūri į jus.

Kol fotoaparatų sistemos buvo naujinamos keturis kartus, visuomet turėjau vieną objektyvą, kuriam teikiau pirmenybę. Šį nusistatymą lėmė įvairių sutapusių įvykių derinys. Pirmiausia 35 mm fotoaparato korpusui – Nikon D3X – buvo sukurtas 24 MP jutiklis. 24 MP – tai stebuklingas skaičius, užtikrinantis pakankamą skyrą, kad būtų galima kurti vaizduojamojo meno kūriniams prilygstančios kokybės 112 cm x 92 cm spaudinius. Antra, sukurtas 24 MP jutiklis, padedantis kurti vaizdo failus beveik be triukšmo, kai pasirenkamos didelės ISO reikšmės. Pradėjęs nuo Nikon D600, tada perėjęs prie Nikon D610, o dabar prie D750, nebebijau fotografuoti įsijungęs automatinio ISO nustatymą. Esu sukūręs puikių vaizdų, kuriuose mažai triukšmo ir kurie užfiksuoti nustačius labai dideles ISO reikšmes. Aukštą nuotraukos kokybę lemia šios bendrovės nuolat tobulinamas jutiklis, taip pat vaizdo procesorius EXPEED 4 ir NIKKOR įsipareigojimas kurti puikios kokybės stiklą.

© Vincentas Versače

D750, AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR, 1/30 sekundės, f/5,6, ISO 400, diafragmos pirmumas, matricos matavimas. Objektyvo židinio nuotolis – 300 mm

Kaip minėjau pirmiau, mane labai žavi mintis, kad objektyvas yra teptukas, o fotoaparato jutiklis – drobė. Todėl keliaudamas į fotografavimo vietą pasiimu tiek daug skirtingų objektyvų. Nors keliauju su visais šiais objektyvais, dažniausiai tiesiu ranką link 28–300 mm objektyvo. Jei arba kai man reikia rinktis tik vieną objektyvą, tai būna 28–300 mm. Jis tinka, kai nenumanau, ar man reikės plačiakampio objektyvo, ar teleobjektyvo – taip nutinka beveik kiekvieną kartą fotografuojant.

Šio pasirinkimo priežastis susijusi su reiškinio, vadinamo suliejimo efektu, svarba – tai yra būdas, kuriuo objektyvas apdoroja kadre esantį vaizdą jį sufokusuodamas arba suliedamas. Mano nuomone, renkantis objektyvą tai yra svarbiausias aspektas, į kurį reikia atsižvelgti. Visi objektyvai fokusuoja – tai jų paskirtis, tačiau svarbiau yra tai, kaip kiekvienas objektyvas apdoroja suliejimo perėjimą nuo sufokusuoto vaizdo iki suliejimo efekto. Nuotraukoje svarbesni nesufokusuoti, o ne sufokusuoti objektai – tai paprasta objektyvų fizika. Man, be to, kad objektyvas turi būti itin tikslus fokusavimo taške, labiau nei visa kita svarbu tai, kad 28–300 mm objektyvas kuria nuostabų suliejimo efektą. Šią suliejimo efekto kūrimo galimybę suderinę su jutiklių, naudojamų fotoaparatuose D4S, D750 ir D610, jautrumo menkam apšvietimui rodiklių pagerinimu, sukursite išskirtinių vaizdų. Šių fotoaparatų jutikliai suteikia man galimybę užfiksuoti gražiausią apšvietimą, itin menką apšvietimą pasirinkus tokią diafragmą ir užrakto greitį, kurie gali padėti sustabdyti akimirką. Tai reiškia, kad prasto apšvietimo sąlygomis nebesu priklausomas nuo didelės apertūros objektyvo (f/1,4, f/2,0 arba f/2,8). Galiu pasirinkti naudoti šių tipų objektyvus dėl jų kuriamo suliejimo efekto ir tai darau, tačiau nebesu priklausomas nuo jų, kai apšvietimas prastas arba šviesos beveik iš viso nėra.

Per pastarąsias tris fotosesijas Mianmare, pastarąsias tris fotosesijas Kuboje, dvi paskutines Indijoje ir beveik kiekvienoje fotosesijoje, vykusioje tarp jų, naudojau 28–300 mm objektyvą kaip savo pirminį objektyvą. Per pastaruosius penkerius metus su 28–300 mm objektyvu užfiksavau daugiau vaizdų nei su bet kuriuo kitu turimu objektyvu.

Esu geras fotografas tiek, kiek geros mane žavinčios akimirkos, kurias pagauna mano objektyvas. Mano galutiniai vaizdai geri, jei yra gera objektyvo ir fotoaparato sistemos, kurią naudojau toms akimirkoms užfiksuoti, kokybė. Vaizdai, kuriuos kuriu, yra mano karjeros valiuta. Nusprendžiau pakreipti šviesą daugiausiai per pastaruosius penkerius metus, naudodamas 28–300 mm objektyvą. Fotoaparatų korpusai gali keistis, tačiau stiklas lieka amžiams.

Specialų straipsnį ir vaizdus padėjo paruošti Vincentas Versače (Vincent Versace).