Kaip kurti gražesnius portretus

Sužinokite, ko reikia norint kurti gražias portretų nuotraukas

Juk nėra taip sunku, tiesa? Jūsų draugas, sutuoktinis ar vaikas paprašo jį ar ją nufotografuoti. Turite gerą skaitmeninį fotoaparatą, taigi čiumpate jį ir fotografuojate. Bet rezultatas jūsų netenkina ir nežinote, kodėl. Nuotrauka sufokusuota ir jos ekspozicija gera, tai kas negerai? Ką tik sužinojote, kad norint sukurti gražų portretą reikia daugiau nei vien techniškai tinkamai tai atlikti.

Pirmiausia apgalvokite foną. Jis neturėtų atitraukti dėmesio nuo objekto. Puikiai tinka paprasta siena, tamsiai žalia lapija – bet kas paprasto (neturintis griežtų linijų ar raštų). Nėra nieko blogiau, kai nuotraukoje atrodo, kad iš objekto galvos iškyla linija, stulpas ar šaka.

© Garis Smolas

D800, objektyvas AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR, 1/250 s, f/6,3, ISO 100, užrakto pirmumas, matricos matavimas, detalių paryškinimo blykstė.

Šioje nuotraukoje kelio ženklo stulpas „išauga“ iš objekto galvos.

© Garis Smolas

D800, objektyvas AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR, 1/250 s, f/4, ISO 100, užrakto pirmumas, matricos matavimas, detalių paryškinimo blykstė.

Šioje nuotraukoje šiek tiek pasitraukėme į šoną – ir nebėra jokių kelio ženklų, todėl užfiksavome patrauklesnę nuotrauką.

Apsvarstykite, koks bus fonas

Jei fotografuosite kažką šviesiame fone, galite užfiksuoti siluetą. Taip gali nutikti, nes dėl šviesaus fono objekto ekspozicija gali būti išlaikyta nepakankamai, todėl jis atrodys tamsus. Kad tai neutralizuotumėte, galite naudoti Nikon DSLR integruotą blykstę arba įjungti COOLPIX ar Nikon 1 skaitmeninio fotoaparato blykstės funkciją. Tačiau, nors labiau apšviesite veidą, vis tiek reikės spręsti fono šviesumo problemą. 

Kiekvienas Nikon DSLR ir COOLPIX turi ekspozicijos kompensavimo funkciją. Eksponuokite per ilgai pasirinkdami vienu ar dviem padėtimis didesnius diafragmos skaičius arba užrakto greitį, kad kompensuotumėte fono šviesumą. Jei rezultatas vis dar netenkina jūsų, pabandykite naudoti kitokį foną: būtų geriau, kad jis būtų tamsesnis nei objektas.

Atminkite, kad šioje nuotraukoje svarbiausias objektas. Nefotografuokite visos jį supančios erdvės. Priartėkite fiziškai arba naudodami telefotografijos objektyvą ar kintamojo židinio objektyvą. Išskirkite objektą iš to paprasto rasto fono. Žmonių galvos yra vertikalios, todėl taip jas ir fotografuokite. Horizontalūs portretai gali atrodyti nejaukiai.

© Garis Smolas

D800, objektyvas AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II, 1/250 s, f/2,8, ISO 100, diafragmos pirmumas, matricos matavimas, integruota iškylanti detalių paryškinimo blykstė.

Šio portreto kompozicija visiškai neįdomi. Objektas sėdi priešais plytų sieną, kadro centre, o aplink jį palikta daug papildomos erdvės, kuri nepagerina šio vaizdo.

© Garis Smolas

D800, objektyvas AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II, 1/125 s, f/5, ISO 100, diafragmos pirmumas, matricos matavimas, integruota iškylanti detalių paryškinimo blykstė.

Fiksuodami šį kadrą paprašėme objekto atsiremti į sieną ir atsigręžti veidu į fotoaparatą. Taip pat gerokai apkarpėme vaizdą – sukūrėme įdomiau atrodančią vertikalią nuotrauką. Dabar plytų fonas tapo dinamišku kompozicijos elementu.

Apgalvokite stilių

Taip pat atsižvelkite į tai, kaip objektas apsirengęs. Paprastai vientisos spalvos tinka portretuose, daugiausia dėl to, kad jos neblaško dėmesio. Ryškūs raštai tarytum šaukia: „Žiūrėkite į mane, nežiūrėkite į veidą“.

© Garis Smolas

D300, objektyvas AF-S NIKKOR 24-85mm f/2.8-4D IF, 1/30 s, f/3,5, ISO 200, diafragmos pirmumas, matricos matavimas, integruotos iškylančios fotoaparato blykstės apšvietimas.

Šioje nuotraukoje objektas dėvi raštuotus marškinius, be to, sėdi šalia įvairiais daiktais apkrautos lentynos (kairėje), o kitas jo petys remiasi į vertikalias žaliuzes.

© Garis Smolas

D300, objektyvas AF-S NIKKOR 24-85mm f/2.8-4D IF, 1/30 s, f/3,8, ISO 200, diafragmos pirmumas, matricos matavimas, nuo lubų atsispindinti blykstės SB-900 šviesa, reflektorius apšviečia objektą.

Fiksuodami šią nuotrauką paprašėme objekto pasitraukti, kad vertikalios žaliuzės taptų fonu. Taip pat paprašėme persirengti vienspalvius marškinius. Be to, priartindami vaizdą, kad jis būtų labiau apkarpytas, pašalinome kitus dėmesį blaškančius dalykus. Nuo lubų atsispindėjusi šviesa suteikia vaizdui švelnų apšvietimą.

Patrauklios perspektyvos

Galiausiai, jei nefotografuojate banditų vietos policijos nuovadai, nefiksuokite objektų, atsisukusių tiesiai veidu į fotoaparatą. Tegul objektas šiek tiek pasisuka kūnu (galbūt 45 laipsnių kampu nuo jūsų) ir atsuka galvą į jus. Tai gražesnė ir patrauklesnė poza, kuri dar ir padeda atrodyti liekniau.

© Garis Smolas

D800, objektyvas AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR, 1/60 s, f/4, ISO 400, diafragmos pirmumas, matricos matavimas, SB-900 Speedlight, tiesioginė blykstės šviesa. 

Šioje nuotraukoje matomos kelios problemos. Pirma, kadangi ant objekto krinta tiesioginė blykstės šviesa, fone matosi ryškus šešėlis.

Antra, fone – šiokia tokia netvarka: šonuose matosi paveikslų rėmų dalys, viršuje – lubos, o kadro apačioje – sofa. Galiausiai, tiesiai į fotografą pasisukusio asmens poza nėra maloni akiai.

© Garis Smolas

D800, objektyvas AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR, 1/60 s, f/4, ISO 400, diafragmos pirmumas, matricos matavimas, SB-900 Speedlight, netiesioginis blykstės naudojimas.

Sukūrėme gražų vaizdą priartindami kadrą, kad išskirtume objektą. Fonas nebeblaško dėmesio. Kadangi blykstės šviesa atsispindi nuo lubų, apšvietimas švelnus (nėra ryškių šešėlių, atitraukiančių dėmesį nuo vaizdo).

Galiausiai, vietoj to, kad objektas stovėtų statmenai į kamerą, paprašėme jo pasisukti kampu, kad galva būtų atsukta į fotoaparatą, o rankos – sukryžiuotos.

Specialų straipsnį ir vaizdus padėjo paruošti Garis Smolas.