Nikon Imaging | Lietuva | Europe

Profesionalo patarimai, kaip geriausia fotografuoti vaikų portretus

Prieš įvertinant vietą ir šviesą, prieš išimant fotoaparatą ir išsirenkant objektyvą gera mintis yra šiek tiek pasinaudoti strategija ir psichologija. Tai tikrai būtini elementai, kurių jums reikės, kad gautumėte kuo geriausias savo vaikų ar anūkų, dukterėčių ar sūnėnų nuotraukas.

Tai vienas dalykų, kurių išmokome iš Tamaros Lackey. Jos meistriškumas darant portretus ir gyvensenos nuotraukas įrodo ne tik vaizdavimo įgūdžius, bet ir tikrą reikalingų strategijų įsisavinimą. Tamara nuosekliai fiksuoja nuotaikas, momentus ir išraiškas – tai sudaro įsimintinus vaikų vaizdus.

Štai ką dar išmokome:

Amžius ir lūkesčiai

Jūsų objektų amžius diktuoja, ką galite iš jų išgauti. „Kai dirbu su jaunesniais vaikais – nuo kūdikių iki pradėjusių vaikščioti – dalis mano darbo yra sulaikymas“, – sako Tamara. „Aš suprantu, kad jiems neįdomu būti fotografuojamiems, (ir) turiu juos išlaikyti. Taigi tik milisekundei, kurią turiu, gaunu išraišką, kuri yra svarbi.“ Sulaikymas gali reikšti žaidimą per visą seansą ar jo dalį, kad vaikas būtų išlaikytas Tamaros pasirinktoje vietoje. Arba tai gali reikšti vietos nustatymą ir švelnų – „įkvepiančiu, negrėsmingu būdu“ – vaiko perkėlimą į ją. „Visada mąstau, kaip padaryti, kad netektų visada fotografuoti jų pakaušių. Šiam amžiui sumažinu lūkesčius dėl to, kokia galima sąveika, ir greitai pasinaudoju keliais pasitaikančiais momentais.“   

Su keturmečiais – devynmečiais Tamara tikisi daug vaidinimo. „Jie nori man vaidinti – Žiūrėk, kaip aš darau tai ir tai – taigi turiu tai fotografuoti, kaip ir autentiškesnius vaizdus.“

Kai jos objektai pasiekia amžių nuo devynių iki 12 ar 13 metų, Tamara fotografuoja vaikus, pradedančius suvokti tai, kaip jie atrodo ir kokį daro įspūdį. „Jie mąsto, ar gerai, ar gražiai atrodė, ar buvo madingi, ar tai gerai atrodys „Instagram“. Taigi vienas iš mano darbų yra jiems padėti pasitikėti savimi, jaustis patogiai, ir aš imuosi papildomų veiksmų, kad nufotografuočiau juos patraukliai, nes dabar jiems tai daugiau reiškia. Ir aš jiems rodau, kad fotografuoju juos patraukliai – nes gerai renkuosi jų pozas ir apšviečiu – taip gaunu autentiškesnį įsitraukimą.“   

Dirbdama su paaugliais Tamara renkasi tiesą: „Sako jie ar ne, bet aš pripažįstu, kad žinau juos nenorint fotografuotis čia.“ Ji jiems sako esanti jų pusėje ir nustato atskaitą – „tai užtruks kelias valandas“ – ir pradeda dirbti, fiksuodama mikroišraiškas. „Užtrunka tik sekundę juokui ar rimtai išraiškai išgauti prieš jiems prisimenant, kad jie nelinkę pasiduoti man.“ Ji kalba su jais, bet vengia akivaizdžių dalykų, kaip – „Ko mokaisi mokykloje?“ Tai neveikia. „Tam jie turi iš anksto apibrėžtų atsakymų ir išraiškų“, – sako ji. Tai ji veikia neįprastai, pavyzdžiui, klausia, ką jie mano apie dabartinius kongreso įstatymų projektus. Jos sėkmės su paaugliais matas yra skaičius kartų, kai ji išgirsta įvairias „Nemaniau, kad tai fotografavote!“ versijas, kai jos objektai pamato vaizdus fotoaparato ekrane.

Iš tikrųjų Tamara sako: „Kai jūs žiūrite mano, fotografuojančios vaikus, vaizdo įrašą, neatrodo, kad aš fotografuočiau, bet laikas, kurio man reikia išraiškai, yra tik 1/200 ar 1/1000 sekundės. Aš fotografuoju neįsitempusi, žinodama, kad man reikia tik sekundės dalies šen ir ten, jei man pavyks aštuonis ar dešimt kartų, tai to pakaks.“

Pasiruoškime

Štai kur pasiruošimas padeda. Jei planuojate, kad turėsite tik milisekundes išraiškoms užfiksuoti, o gal šiek tiek daugiau laiko pozoms, jums reikia didelės apertūros objektyvų ir didelio užrakto greičio. Taip pat turite dirbti greitai, taigi būtina visiškai viską žinoti apie įrangą, kokią benaudotumėte. „Blogiausias dalykas pasaulyje, kai matote puikų momentą, bet nustatymai netinkami arba esate nepasiruošę“, – taip Tamara mano apie mechanikos pavertimą antrąja greitį užtikrinančia prigimtimi.

Pasitikėjimo faktorius

Sužadinti objektų pasitikėjimą jumis yra akivaizdi būtinybė profesionaliam fotografui, bet tai tiek pat svarbu ir šeimos fotografui. Tamara sako: „Geriausias būdas pradėti, kai fotografuojate savo vaikus, dukterėčias ar sūnėnus, tai pasakyti, kad mano tikslas – geros nuotraukos ir linksmybės. Reikia, kad jie žinotų, kad prisideda prie sėkmingo fotografavimo – tai jiems pasitikėjimo požymis.“

Palaikykite ryšį

Tamara linkusi fotografuoti, laikydama fotoaparatą toliau nuo savo kūno, kad palaikytų savo sąveiką su objektu. „Kartais, kai perkeliate didelę juodą dėžę prieš savo veidą, ryšį nutraukiate“, – sako ji. „Labai gerai jaučiuosi, fotografuodama patraukusi fotoaparatą nuo savo veido, kad galėčiau bendrauti ir gauti tikrai išdaigiškų vaizdų. Kartais atrodo, kad objektas žiūri į šalį, bet ji iš tikrųjų žiūri į mane, kai fotografuoju, laikydama fotoaparatą toliau. Kad galėtų tai užtikrinti, ji dažnai naudoja plačiakampius objektyvus, kaip 35 mm, arba naudoja didžiausią kintamojo židinio nuotolio objektyvo židinio nuotolį – 24–70 mm yra puikus objektyvas naudoti šiuo būdu“, – sako ji.

Dėmesys išraiškai

„Kaskart ruošdamasi fotografuoti, žiūrėdama į kadrą, kurį noriu fotografuoti, mąstau apie tai, ką galėčiau pašalintiׅ“, – sako Tamara. „Kuo daugiau aš galiu pašalinti, tuo įspūdingesnė bus objekto išraiška, nes žiūrovai linkę kreipti dėmesį į svarbius dalykus. Visi kiti dalykai, kurie gali blaškyti, pašalinti. Tai nėra tiesiog netvarkos fone pašalinimas – dauguma žmonių žino, kad norint stipresnio vaizdo, reikia mažiau netvarkos – tai panašiau į pašalinimą iš kadro visų dalykų, kurie nukreipia jūsų žvilgsnį nuo to, ką norite matyti.“ Jei tai reiškia fizinį daiktų pašalinimą ar visišką kampo pakeitimą, net jei tai reiškia, kad šviesa nepakankama ir man reikia jos pridėti, jei tai suteikia švaresnę išvaizdą ir pojūtį, aš tai darau. Kadras, iš kurio pašalinta netvarka, yra visiškai kitoks, rodantis, kaip stiprūs vaizdai gali atrodyti ir kokį poveikį jiems gali daryti išraiškos.“

Nuolatinis pasirengimas

Nėra pasiruošimo seansui, kai fotografuojate vaikus. Nepraraskite nė sekundės. „Dažnai matau fotografus ar tėvus, fotografuojančius vaikus, jie bendrauja, vaikai reaguoja arba juokiasi, o jie nefotografuoja. Jie pamiršta, kad visa tai skirta nuotraukai. Prasidėjus kiekvienam seansui aš pasiruošusi.“

Tamara nustatė, kad geriausios jos kai kurių objektų nuotraukos padarytos pačioje pradžioje, o kitų – pabaigoje. Bet ji niekada nežino, kaip bus, taigi jos nuostata visada yra: „Tai nutinka visą laiką“.

Kompozicija ir kompozicijos pakeitimas

Nepraleiskite progos nufotografuoti, jei kompozicija nėra ideali. „Kartais taikausi į savo objektą tokiu būdu, kuris man gali nepatikti, – sako Tamara, – bet žinau, kad objektas bus aštrus ir švarus, o paskui galėsiu apkarpyti ir taip pakeisti kompoziciją, kad galėčiau gauti pageidaujamą išvaizdą ir pojūtį.“ Tai viena priežasčių, kodėl jai patinka D800 ir D4 skyra – „Galiu apkarpyti ir vis tiek gauti puikią nuotrauką. Man patinka ši veiklos erdvė.“

Objektyvai

„Blogiausias dalykas gali būti tai, kad turėsite atsitraukti atgal, nes prie fotoaparato prijungėte ilgą objektyvą, ir taip visiškai prarasite objekto kontrolę. Naudodama 35 mm galiu būti arti... ir net gauti mažą ryškumo gylį, jei noriu atskirti objektą nuo fono.“

Tai artumas reiškia kontrolę? „Jie turi kreipti dėmesį į jus, nes esate arti – sako ji, – ir man paprastai reikia būti arti, kad išlaikyčiau kontrolę. Prarandu įtraukimą, kad pasitraukiu už ilgo objektyvo ir nueinu toli. Objektyvo pasirinkimas tikrai suteikia man galimybę būti ranka pasiekiamai, kai man reikia juos nukreipti atgal į kadrą, tai yra tai, ką aš darau su šia amžiaus grupe, kai reikalingas sulaikymas. Kai jie pasišalina, turiu juos grąžinti į kadrą.“